25-Feb-2019

Viviane-Patricia Klinger completed professional training as a mechatronics technician

V.-P. Klinger Foto: Tina Peißker

Viviane-Patricia Klinger successfully completed her professional training at Vistec as a mechatronics technician as of February 15th 2019. She signed a contract with Vistec the next day. Of the 3.5 years of training, she spent most of the first two years at the training centre, where she learned the basics of physics, mechanics and technology. The last two years she alternated between vocational school and production at Vistec. She will now continue to work at the assembly & finetuning department at Vistec. She is very specialized here and she will continue to grow with the assemblies entrusted to her. For her job and for herself, she sees a lot of potential for development and the possibility of a wide range of tasks in the company. She is looking forward for taking on new duties at her workplace.

Viviane-Patricia Klinger hat am 15.02.2019 erfolgreich ihre Ausbildung zur Mechatronikerin bei Vistec abgeschlossen und wurde zum 16.02.2019 von Vistec fest übernommen. Von den gesamt 3,5 Ausbildungsjahren hat sie die ersten beiden Lehrjahre zum größten Teil am Jenaer Bildungszentrum verbracht, wo sie die Grundlagen der Physik, Mechanik und Technik erlernte. Die letzten zwei Lehrjahre war sie abwechselnd in der Berufsschule und bei Vistec in der Fertigung beschäftigt. In der Fertigung wird sie nun auch weiterhin tätig sein. Dort ist sie sehr spezialisiert und wird mit den ihr anvertrauten Baugruppen weiter "mitwachsen." Für ihre Stelle und für sich selbst sieht sie viel Entwicklungspotential und die Möglichkeit vielfältiger Aufgabengebiete in der Firma. Sie freut sich darauf, spannende Aufgaben an ihrem neuen, alten Arbeitsplatz zu übernehmen.